W dzisiejszych czasach wrażenie musisz robić szybko. Czyżby?

Najnowsze artykuły, Psychologia biznesu, Sztuka Kreacji Marki, Uwaga! Niebezpieczny Content

Teraz zabrzmię jak jakiś nader pruderyjny dziadek, ale co mi tam. Letni, upalny dzień.

Słońce bezlitośnie pali skórę i oślepia jak słońce… Ale coś świeci jeszcze mocniej. To pupa jakiejś niewiasty. Pupa, która nie zmieściła się do połowicznie dokończonych spodenek. Znacie ten krój, prawda? Że niby takie przypadkowo skrojone, a jednak bezczelnie odsłaniają połowę pośladków. Tak patrzę na tę pupę. Oczywiście krótką chwilę, bo zorientowałem się, co robię. I naszła mnie taka refleksja. No tak dzisiaj wrażenie trzeba robić szybko.

Moja wątpiąca natura nakazała mi jednak zadać kontrpytanie. Czy na pewno trzeba robić wrażenie szybko? Oczywiście wszyscy reklamodawcy na czele z Facebookiem chcieliby tego. Ba! Nawet to wymuszają promując coraz to bardziej bezpośrednie, a jednocześnie okrojone formy reklamy. Najpierw mogłeś mieć tylko 30% tekstu na grafice, później 20%, później Facebook pokochał filmy, a teraz możesz mieć tylko 3 linijki tekstu w reklamie. No i dobra. Jakie życie taki rap jak mawiał poeta. Jaka świnia taki schab. W sumie to zdanie zabrzmiało niefortunnie w tym kontekście. Ale co mi tam, w końcu wrażenie trzeba robić szybko.

Co na to wszystko strategia marketingowa?

No a strategia bez zmian. Puszcza spokojnie dymek z fajki i patrzy przez okno na fast fashion, fast selling, fast food i fast love. Bo na „true love” trzeba trochę poczekać. Prawdziwą markę buduje się nie w 15 sekund filmiku reklamowego na facebooku. Nie w tydzień czelendża na Insta, nie w miesiąc pisania bloga, ale latami. Co nie znaczy, że trzeba czekać na efekty tak długo. Dobrze poukładany lejek sprzedażowy i wsparcie przemyślanymi kampaniami, daje niezmiennie dobre rezultaty. Natomiast marka, która powstaje w skrupulatny i dobrze przemyślany sposób buduje swoją wartość z miesiąca na miesiąc, a jej właściciele rok do roku odnotowują 100, 200 czy 300% wzrosty. Bywa nawet, że większe, ale jak powiem, że 1000%, to zabrzmię już jak pseudo motywacyjny bełkot.

Jeśli na coś warto czekać, to… warto na to poczekać. I teraz cytat motywacyjny:

There are no shortcuts to any place worth going

Napisałem specjalnie po angielsku, żeby było bardziej true.

Coś w tym jest, bo kiedy zaczynałem pracować w marketingu, to tylko gapiłem się z podziwem na wielkie marki, a jak przyszło mi pracować z markami dłużej i widzę jak się rozwijają z roku na rok, to serce mi rośnie i uszy topnieją, kiedy słyszę jak klienci kwiczą, bo „dobra robota”. I tak powinno być. Niech dobra robota wystarczy za słowa.

Jeśli miałbym Ci tym wpisem powiedzieć jedną, ważną rzecz, to chciałbym, żebyś miał w sobie więcej cierpliwości i spokoju. To nie genialne pomysły podbijają rynek, ale konsekwencja w ich realizacji. Myślisz, że tak trudno jest mieć dobry pomysł? Człowiek jest z natury kreatywny, wielu ludzi ma dobre pomysły, ale niewielu ma siłę, cierpliwość i możliwości, aby je realizować. 

Istnieją także osoby szczególnie kreatywne. Na podstawie różnych badań spisałem kiedyś zestaw cech tych osób. Sprawdź czy Ty także je masz: czytaj 9 cech osób szczególnie kreatywnych.

Właśnie się kończy zasób “uwagi czytelniczej” standardowego użytkownika internetu, dlatego nie pozostaje mi nic innego jak zachęcić do polubienia mojej strony na Facebooku 

albo subskrybcji newslettera  itp.

no i pytanie niekonkursowe:

Jak Ty budujesz swoją markę? Stawiasz bardziej na wrażenia, czy na konsekwencję?

FOMO – czyli lęk przed przegapieniem czegoś…

FOMO – czyli lęk przed przegapieniem czegoś…

Fear of missing out. Uzależnienie? Natręctwo? Wyścig szczurów, a może sposób na podniesienie samooceny? Dowiedz się, dlaczego Twój smartfon nie może wystygnąć...Wiecie co? W sumie to chciałbym, żebyście mieli FOMO, ale tylko pod kątem mojego bloga 😀 A tak na serio......

Praca po psychologii – jaka jest prawda?

Praca po psychologii – jaka jest prawda?

Skończyłem psychologię i chociaż nie pracowałem w gabinecie, to nie skończyłem z psychologią. Praca po psychologii to temat, który zdejmuje sen z powiek wielu ludziom i hejterom. Praca po psychologii a stereotypy Praca po psychologii to temat, na który każdy ma coś do...

Rozwój osobisty: krótka historia upadku

Rozwój osobisty: krótka historia upadku

Rozwój osobisty został pokonany. Nie ma co się oszukiwać. Nastąpiła Apokalipsa coachingu. Jeśli chcesz obrazić jakiegoś trenera - nazwij go "kołczem". Oto nadeszły czasy, w których każdy jest profesorem wszystkiego i ekspertem od życia, więc nie mów mu jak...

Skąd brać motywację do pracy?

Skąd brać motywację do pracy?

Motywacja daje siłę do działania i pomaga dźwigać się z porażki. Skąd brać motywację? Jak sobie radzić, kiedy nic się nie chce?

Dlaczego techniki sprzedaży nie działają?

Dlaczego techniki sprzedaży nie działają?

Książki z dziedziny sprzedaży są bardzo poczytne. Nic dziwnego, ludzie wiedzą, że sprzedaż jest trzonem gospodarki i to właśni od sprzedaży zależy jej rozwój i ogólny dobrobyt ekonomiczny społeczeństwo. Dlatego staramy się rozwijać umiejętności sprzedażowe tworząc coraz to nowe techniki. Tylko dlaczego to już nie działa?

Antytechniki sprzedaży

Antytechniki sprzedaży

Nie bez powodu na zdjęciu tytułowym znajduje się Bruce Lee. Kiedyś trenowałem kung fu, a dokładniej technikę nazywaną Wing Tsun. Między innymi tę technikę opanował Bruce Lee. Wing Tsun, czyli "Piękna Wiosna" to technika oparta o biomechanikę ludzkiego ciała. Nie jest...