W dzisiejszych czasach wrażenie musisz robić szybko. Czyżby?

Najnowsze artykuły, Psychologia biznesu, Sztuka Kreacji Marki, Uwaga! Niebezpieczny Content

Teraz zabrzmię jak jakiś nader pruderyjny dziadek, ale co mi tam. Letni, upalny dzień.

Słońce bezlitośnie pali skórę i oślepia jak słońce… Ale coś świeci jeszcze mocniej. To pupa jakiejś niewiasty. Pupa, która nie zmieściła się do połowicznie dokończonych spodenek. Znacie ten krój, prawda? Że niby takie przypadkowo skrojone, a jednak bezczelnie odsłaniają połowę pośladków. Tak patrzę na tę pupę. Oczywiście krótką chwilę, bo zorientowałem się, co robię. I naszła mnie taka refleksja. No tak dzisiaj wrażenie trzeba robić szybko.

Moja wątpiąca natura nakazała mi jednak zadać kontrpytanie. Czy na pewno trzeba robić wrażenie szybko? Oczywiście wszyscy reklamodawcy na czele z Facebookiem chcieliby tego. Ba! Nawet to wymuszają promując coraz to bardziej bezpośrednie, a jednocześnie okrojone formy reklamy. Najpierw mogłeś mieć tylko 30% tekstu na grafice, później 20%, później Facebook pokochał filmy, a teraz możesz mieć tylko 3 linijki tekstu w reklamie. No i dobra. Jakie życie taki rap jak mawiał poeta. Jaka świnia taki schab. W sumie to zdanie zabrzmiało niefortunnie w tym kontekście. Ale co mi tam, w końcu wrażenie trzeba robić szybko.

Co na to wszystko strategia marketingowa?

No a strategia bez zmian. Puszcza spokojnie dymek z fajki i patrzy przez okno na fast fashion, fast selling, fast food i fast love. Bo na „true love” trzeba trochę poczekać. Prawdziwą markę buduje się nie w 15 sekund filmiku reklamowego na facebooku. Nie w tydzień czelendża na Insta, nie w miesiąc pisania bloga, ale latami. Co nie znaczy, że trzeba czekać na efekty tak długo. Dobrze poukładany lejek sprzedażowy i wsparcie przemyślanymi kampaniami, daje niezmiennie dobre rezultaty. Natomiast marka, która powstaje w skrupulatny i dobrze przemyślany sposób buduje swoją wartość z miesiąca na miesiąc, a jej właściciele rok do roku odnotowują 100, 200 czy 300% wzrosty. Bywa nawet, że większe, ale jak powiem, że 1000%, to zabrzmię już jak pseudo motywacyjny bełkot.

Jeśli na coś warto czekać, to… warto na to poczekać. I teraz cytat motywacyjny:

There are no shortcuts to any place worth going

Napisałem specjalnie po angielsku, żeby było bardziej true.

Coś w tym jest, bo kiedy zaczynałem pracować w marketingu, to tylko gapiłem się z podziwem na wielkie marki, a jak przyszło mi pracować z markami dłużej i widzę jak się rozwijają z roku na rok, to serce mi rośnie i uszy topnieją, kiedy słyszę jak klienci kwiczą, bo „dobra robota”. I tak powinno być. Niech dobra robota wystarczy za słowa.

Jeśli miałbym Ci tym wpisem powiedzieć jedną, ważną rzecz, to chciałbym, żebyś miał w sobie więcej cierpliwości i spokoju. To nie genialne pomysły podbijają rynek, ale konsekwencja w ich realizacji. Myślisz, że tak trudno jest mieć dobry pomysł? Człowiek jest z natury kreatywny, wielu ludzi ma dobre pomysły, ale niewielu ma siłę, cierpliwość i możliwości, aby je realizować. 

Istnieją także osoby szczególnie kreatywne. Na podstawie różnych badań spisałem kiedyś zestaw cech tych osób. Sprawdź czy Ty także je masz: czytaj 9 cech osób szczególnie kreatywnych.

Właśnie się kończy zasób “uwagi czytelniczej” standardowego użytkownika internetu, dlatego nie pozostaje mi nic innego jak zachęcić do polubienia mojej strony na Facebooku 

albo subskrybcji newslettera  itp.

no i pytanie niekonkursowe:

Jak Ty budujesz swoją markę? Stawiasz bardziej na wrażenia, czy na konsekwencję?

Nie popełniaj grzechu skąpstwa w swoim biznesie – 1 prosta rada

Nie popełniaj grzechu skąpstwa w swoim biznesie – 1 prosta rada

Dam Wam dzisiaj jedną prostą, ale to wybitnie prostą zasadę. NIE BĄDŹ SKNERĄ, KIEDY PROWADZISZ BIZNES Urlop, upał, Zwierzyniec. Dla tych, co nie znają tej mieściny: jest to niewielka aglomeracja we Wschodniej Polsce. W samym centrum Roztoczańskiego Parku Narodowego....

Jak zarabiać na kreatywności i z tego wyżyć?

Jak zarabiać na kreatywności i z tego wyżyć?

Odpowiedź nie jest prosta, nie jest łatwa, ale istnieje. Kreatywność wciąż ma wartość, ale czy da się na niej zarabiać? Jeśli tak, to w jaki sposób zarabiać na kreatywności? Żeby zarabiać na kreatywności trzeba być kreatywnym. Ja wychodzę z założenia, że człowiek jest...

Trening asertywności ZA DARMO!

Trening asertywności ZA DARMO!

To, co przeczytasz poniżej będzie brzmiało jak sprzedażowy bełkot - ale jest to zabieg celowy! Następnie dostaniesz darmowy sposób na super efektywny trening asertywności. 8:00 telefon od ultra świeżej znajomej. Zaczęło się od spotkania networkingowego w naszej...

Nie krytykuj – dopiero próbuję rozwijać ten pomysł

Nie krytykuj – dopiero próbuję rozwijać ten pomysł

Miałeś kiedyś tak, że chodził ci po głowie jakiś genialny pomysł, ale kiedy się podzieliłeś z innymi, to ta krucha bańka pękła? Pod naporem krytyki pomysły umierają. Moja codzienna praca opiera się na kreatywności. Wyskakiwanie z kolejną ciekawą myślą to tylko...

Najlepsi menedżerowie są klucznikami czasu

Najlepsi menedżerowie są klucznikami czasu

Klucznik czasu - to najlepszy synonim wyrafinowanego menedżera. Otwiera drzwi tylko właściwym sprawom, we właściwy sposób. To nie jest wpis tylko dla menedżerów, ale dla wszystkich, którzy chcą efektywnie załatwiać (manage) swoje sprawy. 1. Wycenia godzinę swojej...

Nie spotkam się z Tobą jeśli nie powiesz o czym chcesz pogadać

Nie spotkam się z Tobą jeśli nie powiesz o czym chcesz pogadać

Dzwoni do Ciebie gość. Mówi o jakiś biznesach, zarobku, korzyściach. Chce się spotkać. Kiedy pytasz, o co dokładnie chodzi to mówi - opowiem Ci wszystko na spotkaniu. Mało co mnie tak wkurza. Być może osoby, które wykonały taki telefon do mnie, właśnie czytają ten...

Praca dla ludzi kreatywnych – lista 10 zawodów kreatywnych

Praca dla ludzi kreatywnych – lista 10 zawodów kreatywnych

Oczywiście każdy zawód ma w sobie jakiś element kreatywności. Ale ja chcę spośród nich wybrać te najbardziej kreatywne. Przekonajcie się, że praca dla ludzi kreatywnych nie jedno ma imię. ówiłem już czym jest kreatywność (zobacz co pisałem o kreatywności) i jakie...